Functieomschrijving: Medewerker verzekeringen

Doel van de functie

De medewerker verricht taken, zoals; uitdiepen van bestaande klanten in het agentschap (verkoopactieve adviesgesprekken), ondersteunen van commercieel bedienden buitendienst & de agenten in de opmaak van offertes / polissen en actief beheer van de klantendossiers. De medewerker draagt zo - op een warm dynamische, klantgerichte, verbindende en kwaliteitsvolle manier - bij tot de verwezenlijking van de gestelde teamdoelen.
Hij / zij screent de lokale markt permanent op commerciële opportuniteiten, brengt deze aan bij de commercieel bedienden buitendienst & agenten of pakt deze zelf vast.

Administratieve taken

Gegevensverwerking

Verzamelen, ordenen, (digitaal) verwerken en actueel houden van (eigen) dossiers zodat men op elk moment over correcte en recente gegevens beschikt.

Voorbeelden van activiteiten:

  • Adreswijzigingen doorvoeren
  • Schade-attesten opvragen en verwerken
  • Facturen / staat voertuig / carpass opvragen en verwerken
  • Medische vragenlijsten en andere voorstelformulieren opmaken
  • Attesten opmaken / aanvragen BA/AO/TA/schade-attest
  • GDPR toestemming / verklaring fiscale woonplaats / toestemming gezondheidsgegevens
  • Opzeggen versturen, nabellen,…

Commerciële taken

Polisbeheer

De medewerker is medeverantwoordelijk voor het actief beheren van klantendossiers en dit met de nadruk op het beheer en de uitdieping van de bestaande portefeuille. Dit omvat:

  • Het verzamelen van de nodige gegevens (detectie van de behoeftes en risico’s van de klant)
  • Het onderzoeken van vragen van de klant
  • Uitwerken en opvolgen van offertes
  • Opvolgen en verwerken van polis voorstellen
  • Het opstellen, wijzigen en beëindigen van polissen
  • Beheren van de toegewezen portefeuille
  • Communiceren met de klant, collega’s en de maatschappij over dossiers

Commerciële werking

De medewerker is medeverantwoordelijk voor het beheren en uitdiepen van klanten in het agentschap door het voeren van verkoopactieve adviesgesprekken en het ondersteunen van de commercieel bedienden buitendienst / de agent.

Dit omvat:

  • Telefonisch verkrijgen van afspraken voor portefeuillebespreking en/of in het kader van een actie
  • Het voorbereiden van een portefeuilledoorlichting van de (eigen) klanten
  • Het actief bijdragen aan acties
  • Het voeren van een volwaardig adviesgesprek met bestaande klanten
  • Het ondersteunen van de commerciële werking binnen de KBC bank-verzekeringen
    • Doorverwijzen naar bank in functie van hun bancaire behoeften
    • Bijdragen tot een actieve micromarktwerking en eventueel (in samenspraak met agent) het bijwonen van een micromarkt overleg.
  • Samen met micromarktpartner gerichte acties uitvoeren om nieuwe klanten hun behoeften af te dekken
  • Telefoons naar aanleiding van leads, opportuniteiten of acties
    • Particulier (PA)
    • Zelfstandige of vrije beroeper en kleine onderneming (ZKO)
  • Maken van roestlijsten
  • (pro)actief deelnemen aan vergaderingen
  • Maken van eigen plan van aanpak
    • Wie, hoe, wanneer, …
    • Constant bijsturen: wat werkt / werkt niet (reflectie)

Doelstellingen

Bijdragen tot het behalen van de teamdoelstelling(en)